23 Ekim 2010 Cumartesi

Teknik Direktör ve Yönetim


Daha önceleri Barcelona modelinden bahsetmiştik Rijkaard sonrası gelecek teknik direktörün Tugay Kerimoğlu olabileceğini yazmıştım.Bunu yazan sadece ben değildim bir çok kişide bu konuda hemfikirdi.Bu konuda öngörülemeyen tek kısım Rijkaard-Neskeens ikilisinin takımda sağlayamadıkları istikrar oldu.Rijkaard-Neskeens ikilisinden sonra alınabilecek teknik adamın bir Türk teknik adam olacağı tahmini tutmasa da geçmiş dönemde Galatasaray'ı çalıştırmış ve Galatasaray ile özdeşleşen Hagi'nin gelmesini Tugay açısından iyi olduğunu düşünüyorum.Fatih Terim, Tugay'a daha fazla tecrübe kazandırabilecek bir potansiyele sahipti ama olmadı.Belki Galatasaray yönetimi teknik direktör konusunda biraz korkak da davranmış olabilir.Zira Tugay Kerimoğlu takımın başına getirilseydi tecrübesizliğinden kaynaklı çok fazla tepki alacaktı fakat şu anda yardımcı teknik adam olarak takım içindeki dengelerin ne durumda olduğunu daha yakından görme fırsatı Tugay için doğmuş oldu.Elbette isteğimiz Hagi-Tugay ikilisinin başarısı olsa da ileride mutlaka Tugay'ın takımın başına geçeceğini düşünüyorum ama tekrar ediyorum ki öncelikle Hagi-Tugay ikilisinin başarılı dönemler geçirip uzun yıllar beraberce başarılı sezonlar geçirmelerini diliyorum.
Bu arada Fatih Terim'in Galatasaray'ın teklifini reddetmesi konusuna değinecek olursak.Fatih Terim her şeyin kendisinin kontrolüne verilmesini istemiş bunu geçmiş yıllarda da istemişti bu konuda yönetimin katı tavrını anlayabilmiş değilim.Bu konuda yönetimin teknik kadroya bir özerklik verilmesinden yanayım.Yıllardır Aziz Yıldırım takımın kadrosuna karıştığı söylentileriyle eleşitirilir bana göre de doğru bir eleştiridir.Yönetim teknik adamın isteklerini yerine getirmeli istediği futbolcuları olanakları doğrultusunda almalı ve ne teknik adamına ne de maç arasında soyunma odasına girmeli.Son söz yönetim disiplinini elbette hissettirmeli ama teknik kadrosuna karışmamalı.

Gheorghe Hagi
"Buradaki sorunları çok iyi biliyorum. Benim felsefem bellidir. Çok iyi bir kolektif uyum oluşturmaya çalışacağım. Oyunculara güvenim sonsuz. Ancak onların da her zaman takım için oynamalarını istiyorum. Gerçek bir takım, takım olarak sahaya çıkar, oynar ve şampiyon olur. Önemli olan takıma bu ruhu kazandırmak. Buraya gelip zevkle çalışacağım. Beni çok iyi tanıdığınızı düşünüyoum. Organize, disiplinli bir takım kurmak istiyorum. Sahada en iyi şekilde çalışacak bir takım kurmak istiyorum. Her maça kazanmak için çıkmak zorundasınız. Hep birlikte başarılı olacağımıza inanıyorum."

Hiç yorum yok: